Samla de organisationer som har en koppling till föreningen som i ett eget organisationsregister. 




INNEHÅLL

1. Lägg till organisation

2. Skapa organisationsgrupp

2.1 Utskick till organisationsgrupp



Under CRM i vänstermenyn > ORGANISATIONER i takmenyn, kan ni som förening samla alla organisationer som har en koppling till föreningen. Detta blir som ett register över föreningens organisationer, liksom personregistret. Det kan exempelvis vara era sponsorer, eller andra typer av organisationer som har en anknytning till föreningen. 



1. Lägg till organisation

 För att lägga till en organisation följer du nedan steg.


1. Navigera till CRM i vänstermenyn > ORGANISATIONER i takmenyn  > ORGANISATIONER i undermenyn

2. Klicka på LÄGG TILL ORGANISATION uppe till höger

3. Fyll i fälten


Grundinställningar: ange grundinställningarna för organisationen 

Fler inställningar: här har ni möjlighet att ange fler inställningar kopplat till organisationen.

Tänk på att en e-postadress krävs för att ni sedan ska kunna skicka en faktura till organisationen.

Koppla till organisationsgrupp: här kan ni koppla organisationen till en organisationsgrupp. 

Läs mer i punk 2 nedan hur ni skapar en organisationsgrupp. 


5. Avsluta med att klicka på SPARA



2. Skapa organisationsgrupp

Om ni har många organisationer och vill kategorisera flera organisationer till en gemensam grupp kan ni skapa organisationsgrupper. Detta kan användas för exempelvis olika typer av sponsorer, Guldsponsorer, Silversponsorer osv. När ni skapat en organisationsgrupp kan ni sedan skapa gruppfakturor för hela organisationsgruppen, istället för att skapa en manuell organisationsfaktura för varje organisation. 


För att skapa en organisationsgrupp följer du nedan steg.


1. Navigera till CRM i vänstermenyn > ORGANISATIONER i takmenyn  > ORGANISATIONSGRUPPER i undermenyn

2. Klicka på LÄGG TILL ORGANISATIONSGRUPP uppe till höger

3. Ange vilken period organisationsgruppen ska höra till och döp organisationsgruppen

4. Klicka på SPARA


För att sedan koppla en organisation till en organisationsgrupp klickar du på organisationsnamnet > klicka på KOPPLA ORGANISATION > välj organisationen i rullistan > SPARA


2.1 Utskick till organisationsgrupp

Om ni samlat flera organisationer i en organisationsgrupp har ni också möjlighet att göra ett utskick till er organisationsgrupp. 


1. Navigera till CRM i vänstermenyn > ORGANISATIONER i takmenyn  > ORGANISATIONSGRUPPER i undermenyn

2. Klicka på organisationsnamnet > bocka i bockrutorna till vänster om organisationerna som finns i organisationsgruppen > klicka på MAILA UTSKICK uppe till höger

3. Skriv ditt utskick och avsluta med att klicka på SKICKA 



TIPS!
Alla dina gjorda utskick samlas under FLER FUNKTIONER i vänstermenyn > MINA UTSKICK i takmenyn. 



 

För att skicka organisationsfakturor, läs mer här →