När det börjar närma sig en ny period behöver ni förbereda några inställningar inne i SportAdmin. I videon nedan går vi igenom dessa tillsammans.

I VIDEON
I videon går vi igenom följande punkter:

1. Skapa ny period
2. Kopiera mellan perioder
3. Uppdatera betalinställningar

NÄSTA STEG

1. Öppna anmälan inför nästa termin/säsong

2. Skicka ut avisering om medlems- och träningsavgift

3. Aktivera ett nytt medlemskort

1. Öppna anmälan inför nästa termin/säsong

När det närmar sig ny period är det dags att öppna anmälan inför denna. Olika föreningar använder olika funktioner för nyanmälan - Anmälningar eller Bokningar. Nedan hittar du en lathund för den funktion som passar er förening bäst:

Sim- eller Gymnastikförening? Såhär öppnar du anmälan via BOKNINGAR

Lagidrottsförening? Såhär öppnar du anmälan via ANMÄLNINGAR

2. Skicka ut avisering om medlems- och träningsavgift

Nu period brukar även innebära nytt tillfälle för medlemmarna att betala medlems-och träningsavgift. När det är dags för medlemmarna att betala medlems-och träningsavgift är det AVISERINGAR som ni ska använda er av.

Såhär gör ni era aviseringsinställningar!

3. Aktivera ett nytt medlemskort

När era medlemmar betalat sin avisering får dem tillgång till sitt digitala medlemskort i appen. För detta ska synas behöver ni aktivera ett nytt medlemskort för den nya perioden.

Såhär används CRM för medlemskort och erbjudanden

Har era ledare lagt upp aktiviteter i fel period?
Såhär kan du flytta aktiviteterna till rätt period.

Har lagen bytt namn och lagsidornas koppling behöver uppdateras på hemsidan? Såhär kopplar du om verksamheter på hemsidan