Våren 2024 byter SportAdmin Lagkassa betalpartner till Ping Payments. För att fortsätta använda Lagkassan behöver din förening signera en blankett om kundkännedom. I denna artikeln går vi igenom hur ni gör detta.

KOM IGÅNG

1. Kontrollera föreningens firmatecknare

För att säkerställa att blanketten om kundkännedomen skickas till rätt person i föreningen behöver ni kontrollera att uppgifterna kring firmatecknare stämmer.

1.1 Navigera till Lagkassor i vänstermenyn > Klicka kom igång.

1.2 Kontrollera att uppgifterna stämmer. Om inte, fyll i de korrekta uppgifterna alternativt lägg till en firmatecknare 2.

1.3 Klicka "Skicka". Nu går ett mejl ut till föreningens firmatecknare med blanketten. Först när blanketten är signerad kan ni använda Lagkassan igen. Den kommer även att vara låst apparna för era medlemmar och ledare.

2. För dig som firmatecknare

2.1 Se över de fällt som redan är ifyllda och kontrollera att uppgifterna stämmer

2.2 Fyll i föreningens kontoinformation och föreningens totala omsättning

2.3 Bifoga ert kontobevis och årsmötesprotokoll

2.4 Bifoga föreningens konstituerande årsmötesprotokoll

2.5 Signera kundkännedomen.

Nu ska Ping Payments godkänna er kundkännedom. Det tar cirka 30 minuter och när det är gjort så får firmatecknaren ett mejl. Nu är det bara att fortsätta som vanligt i lagkassan!

2. Vanliga frågor

Kostar det något extra med Ping Payments?

Nej, det kostar inget extra med Ping Payments utan avgifterna är samma som med Finshark.

Vad kommer det att stå på betalningen & kontot?

På inbetalningarna kommer det numera att stå “Ping Payments/SportAdmin” - istället för Finshark.

Hur funkar det med utbetalningarna?

Men Ping Payments får man en utbetalning varje måndag med alla transaktioner från föregående vecka.