När en kostnad lagts till på en aktivitet kan den redigeras på personnivå. Du kan ändra kostnadstypen, fakturaraden, beloppet, lägga till en ny kostnad för den enskilda medlemmen eller välja att en medlem ska vara avgiftsbefriad.




INNEHÅLL

1. Redigera kostnad på personnivå

2. Ta bort kostnad för medlem

3. Manuell redigering av kallelsesvar




1. Redigera kostnad på personnivå

Om du vill redigera en kostnad för en enskild medlem på en kallelse följer du nedan steg. 


1. Navigera till AKTIVITETSAVGIFTER i vänstermenyn > klicka på AKTIVITETSNAMNET på aktivitetens rad > klicka på VISA ute till höger om aktiviteten

2. Klicka på PENNAN till höger om en medlem > gör de korrigeringar du önskar

3. Klicka på SPARA



2. Ta bort kostnad för medlem

Om du vill ta bort en kostnad för en enskild medlem på en kallelse följer du nedan steg. 


1. Navigera till AKTIVITETSAVGIFTER i vänstermenyn > klicka på AKTIVITETSNAMNET på aktivitetens rad > klicka på VISA ute till höger om aktiviteten

2. Klicka på PENNAN till höger om en medlem > bocka i AVGIFTSBEFRIAD

3. Klicka på SPARA

... den avgiftsbefriade medlemmen kommer att kunna svara på kallelsen utan att betalning krävs.



3. Manuell redigering av kallelsesvar

Du som administratör eller ledaren för laget kan manuellt redigera en medlems kallelsesvar. Detta görs genom följande:


1. Navigera till AKTIVITETSAVGIFTER i vänstermenyn > klicka på AKTIVITETSNAMNET på aktivitetens rad > klicka på VISA ute till höger om aktiviteten

OBS! Ledaren ser inte AKTIVITETSAVGIFTER i vänstermenyn men kan istället gå via MEDLEMSGRUPPER i vänstermenyn > välja sitt lag > KALLELSER i takmenyn > klicka på VISA ute till höger om aktiviteten


2. Klicka på ÄNDRA till höger om en medlem > ange medlemmens svar

3. Klicka på BEKRÄFTA



BRA ATT VETA VID MANUELL REDIGERING AV KALLELSESVAR!

  • Om en ledare/administratör ändrar ett kallelsesvar med en betald avgift från "Kommer" till "Kommer ej", kommer fakturan inte att krediteras automatiskt. Kreditering görs som vanligt av en administratör under FAKTURERING i vänstermenyn. 

  • Om en ledare/administratör ändrar ett kallelsesvar som har en avgift kopplad från "Kommer ej" eller "Ej svarat" till "Kommer", syns medlemmen under status "Kommer" men har ingen betalstatus och ingen betald aktivitetsavgift.