Inför er första avisering eller ert första bokningssläpp rekommenderar vi på SportAdmin att ni informerar

era medlemmar om att ni gått över till den uppdaterade versionen av SportAdmin. Är era medlemmar i god tid välinformerade om övergången, hur betalningarna sker samt att det tillkommer en administationsavgift blir övergången smidig och enkel för både er och för era medlemmar. Informera med fördel era medlemmar både via mail, på hemsidan och i era sociala kanaler. Ju fler ställe ni når ut med informationen på, desto bättre. Har ni varit tydliga med informationen har ni också något att hänvisa till om det skulle vara någon som menar på att de inte blivit informerade.


Ett sista tips är att lägga in era kontaktuppgifter i den informationen som ni skickar ut till era medlemmar

så att de vet var de ska vända sig om de har frågor, samt info om när de första aviseringarna kommer att skickas ut, alternativt när bokningen kommer att öppna. Nedan hittar ni ett förslag på text som ni kan skicka ut, ni kan kopiera det rakt av, korta ner eller förlänga. Det viktigaste är att era medlemmar i god tid nås av informationen kring att ni börjat använda er av den uppdaterade versionen av SportAdmin.




Precis som att alla andra branscher digitaliseras så gör vi nu också det!


Nu börjar vi använda den senaste versionen av SportAdmin – ett automatiserat och digitalt föreningssystem för att skapa ännu bättre förutsättningar att utveckla vår verksamhet. För dig som medlem innebär det att du kan betala med fyra nya digitala betalningsmetoder i samarbete med Qvickly, för att ge dig en bättre upplevelse och smidigare betalning. Dessutom innebär det en minskad manuell administration för oss som förening.


De betalningsmöjligheter vi erbjuder är:

• Kortbetalning

• Swish

• Fakturabetalning*

• Delbetalning*


* vid faktura- eller delbetalning kommer det att tas en lätt kreditupplysning. Detta är en standardkontroll och ingenting som påverkar din kreditvärdighet.


Administrationsavgift

Med ett uppdaterat administrationssystem och via de nya digitala betalningsmetoder vi erbjuder,

tillkommer en administrationsavgift mellan 9 - 59 kr – för att vi som förening ska kunna digitalisera och förenkla vår administration.


Vad innebär det för föreningen?

Processen blir mer eller mindre helt automatiserad, och vi kan erbjuda fler betalsätt än tidigare.

Vi frigör många timmar från våra kanslister/administratörer som tidigare gått åt att manuellt registrera och

bocka av fakturor. Den delen sköts nu helt automatiskt i SportAdmin och tillsammans med vår betalpartner Qvickly. Det gör att vi istället kan lägga vår tid på det vi verkligen vill -att utveckla föreningen. Den administrativa avgiften ger oss helt enkelt mer tid.


Vad innebär det för mig som medlem?

För dig som medlem innebär det en smidigare upplevelse vid anmälan och betalning, och fler betalningsmetoder. Du får tillgång till SportAdmin-Appen där du har ditt, eller ditt barns, lags aktiviteter, kalender, kallelser, utskick mm. Du kan anmäla om du behöver skjuts eller har plats i din bil genom funktionen Samåkning. Du kan i förväg meddela om du eller ditt barn är kommer på träningen genom funktionen Förhandsrapportera. Du får ditt medlemskort digitalt i appen och ser även dina betalningar, erbjudanden från föreningen, samt mycket, mycket mer.


Administrationsavgiften är det som gör ovanstående möjligt och pengarna går därmed indirekt tillbaka in i

FÖRENINGSNAMNET och vår verksamhet.


Ladda ner ”SportAdmin- för ledare och medlemmar” från AppStore eller Google Play, om du inte redan gjort det!

Nu tar vi nästa steg och är med och driver utvecklingen av Föreningssverige!


Har ni frågor når ni oss på mail@adress.se eller 040-XX XX XX