I denna artikel kan ni läsa hur ni som förening ger era medlemmar möjlighet att komma igång med appen.

KOM IGÅNG

1. Aktivera appen för medlemmar

2. Informera medlemmarna om appen

3. Informera ledare

1. Aktivera appen för medlemmar

För att era medlemmar ska kunna logga in i appen behöver ni som förening aktivera den i SportAdmin. Detta gör ni genom nedan steg.

1. Gå till FÖRENINGSINSTÄLLNINGAR i vänstermenyn > APPAR i takmenyn > MEDLEMSAPPEN i undermenyn.

2. Acceptera villkoren och klicka på GÅ VIDARE.

2. Informera medlemmarna om appen

När ni aktiverat appen kan det vara en god idé att informera era medlemmar att ladda ner appen. Detta kan ni göra genom ett förskrivet utskick från systemet.

1. Gå till FÖRENINGSINSTÄLLNINGAR i vänstermenyn > APPAR i takmenyn > MEDLEMSAPPEN i undermenyn.

2. Här kan ni välja mellan MAILA ALLA IKRYSSADE GRUPPER I PERIODEN eller MAILA ALLA MEDLEMMAR SOM INTE LOGGAT IN och vid båda alternativen finns ett förskrivet förslag på mail med instruktioner.

3. Redigera innehållet om ni önskar det och avsluta med att klicka på MAILA UTSKICKET.

Maila alla ikryssade grupper i perioden
Väljer ni detta alternativ kommer alla medlemmar som tillhör en grupp i perioden som är aktiverad för appen få ett mail, oavsett om personen använder appen idag eller inte.

Maila alla medlemmar som inte loggat in
Väljer ni detta alternativ kommer de medlemmar som tillhör en grupp i perioden som är aktiverad för appen och inte har loggat in i appen någon gång få ett mail.

3. Informera ledare

Det finns också ett tredje alternativ, Maila ledare, som innehåller ett förskrivet mail med information om hur de kan använda medlemsdelarna i appen till sin verksamhet i föreningens grupper.

Klicka på MAILA LEDARE > välj vilka gruppkopplingar ni vill skicka till > klicka på NÄSTA. Även här har ni möjlighet att korrigera innehållet om ni önskar och sedan avslutar ni med att klicka på MAILA UTSKICKET.