Föreningsutskick är en funktion som möjliggör ett nytt sätt att kommunicera med era medlemmar. Med tre knapptryck kan ni; skriva – designa – skicka! Då får alla medlemmar rätt information, vid rätt tillfälle.
I denna artikel går vi igenom hur du gör ett föreningsutskick till era medlemmar.

KOM IGÅNG

1. Välj ämnesrad, avsändare och mottagare

2. Bygg upp ditt utskick

3. Skicka!

4. Återanvänd mail som mall

1. Välj ämnesrad, avsändare och mottagare

1.1 Navigera till FÖRENINGSUTSKICK i vänstermeny.

1.2 Ange ämnesrad för utskicket. Detta kommer att synas i emailet som går ut.

1.3 Välj vem som ska vara avsändare av utskicket.

1.4 Bocka i vilka som ska få utskicket: välj mellan perioder grupptyper eller grupper.

1.5 Bocka i om även målsmän ska få utskicket.

2. Bygg upp ditt utskick

Nu är det dags att bygga upp ditt utskick. Det finns fyra typer av komponenter i verktyget, rubrik, underrubrik, brödtext och bild.

2.1 Klicka på komponenten du vill lägga till.

2.2 Skriv vad du vill att där ska stå.

2.3 Spara!

Nu lägger sig komponenten i en lista nedanför. I fältet till höger kan du förhandsgranska hur utskicket ser ut. Upprepa steg 2.1 - 2.3 för varje komponenten du vill ha med i utskicket. Det går bra att använda samma komponent flera gånger.

Med penna ute till höger redigerar du texten, på soptunnan raderar du komponenten och med pilarna kan du ändra ordning på komponenterna.

Här kommer några förslag på vad ett föreningsutskick kan innehålla:

→ Nyheter och händelser under Maj 2023

→ Sommaravslutning

Terminsslut och terminsstart

→ Lottförsäljning

3. Skicka!

Nu är det dags att skicka iväg ditt föreningsutskick.

3.1 Klicka på knappen SKICKA NU för att skicka iväg utskicket.

Har du påbörjat ett utskick men inte hunnit klart? Klicka istället på HANTERA UTKAST > SPARA UTKASTDessa hittar du sen under översikt i toppmenyn.

4. Återanvänd mail som mall

Vill du återanvända mailet som du har skickat som en mall? Klicka ÅTERANVÄND INNEHÅLL till höger för att använda mailet som mall.

Skickar din förening kontinuerligt ut nyheter med samma typ av design? Skapa ett föreningsutskick som du kallar för "Mall". Nästa gång du ska göra ett nyhetsutskick, klicka på "Återanvänd innehåll".