När ni använder Anmälningar samlas intresseanmälningar som kräver granskning i en inkorg i SportAdmin. Där kan ni både se och godkänna intresseanmälningarna. Om ni har kopplat ett frågeformulär till laget kommer medlemmens svar att synas i inkorgen.

Hantera intresseanmälningar

1. Navigera till ANMÄLNINGAR i vänstermenyn > INTRESSEANMÄLNINGAR i takmenyn.
  2. Klicka på HANTERA ANMÄLAN ute till höger om en medlem.
  3. Välj vilket lag medlemmen ska läggas in i (det lag medlemmen anmält sig till är ifyllt per automatik) > välj gruppkoppling > välj aviseringsinställningar.
  4. Avsluta med att klicka på BEKRÄFTA.

Har ni många intresseanmälningar och vill hantera fler intresseanmälningar samtidigt? Bocka i anmälningarna som ska hanteras längst ute till vänster och klicka sedan på VÄLJ ÅTGÄRD uppe till höger > HANTERA

Ni kan också under VÄLJ ÅTGÄRD enkelt göra ett utskick till de anmälningar ni bockat i. Om ni klickar på UTSKICK kommer ni slussas till Föreningsutskick med ert urval som mottagare. Där kan ni sedan enkelt bjuda in till exempelvis provträning.

Är ni fler som hanterar intresseanmälningar? Lägg till en notering – till exempel “Återkopplat via mail”, så ser alla vad som är gjort och av vem.

Noteringen lägger ni till genom att klicka på pennan & pappret ute till höger på medlemmens rad.