I SportAdmin Lagkassa kan du som medlem sälja och ta betalat för försäljningar som ditt lag eller din förening genomför. Där kan du också se lagkassans saldo och ta emot betalningsförfrågningar från din lagkassör.

Lagkassan hittar du i medlemsappen. Ladda ner den här →

1. Leta upp rätt försäljning

Navigera till Lagkassan i Medlemsappen. Här hittar du dina pågående försäljningar. Klicka in på den aktuella försäljningen. I översikten ser du hur många produkter som laget eller du ska sälja, samt hur många produkter du har mottagit.

2. Så säljer du och tar betalt

Att sälja och ta betalt för dina produkter är enkelt. Du kan både sälja direkt via webbshopen, genom att låta köparen scanna din QR-kod eller betala för produkten själv.

2.1 Sälj med QR-kod

Du kan välja att ta betalt direkt av köparen, t.ex. vid dörrknackning eller om ni säljer på marknad. Klicka på SKAPA NYTT KÖP >  Välj produkter > Gå till kassan och fyll i rätt uppgifter om kunden. Gå sen vidare till betalning  och välj betalsätt. Här kan du välja om du vill slutföra betalningen själv och betala från din egna mobil eller om det är köparen som ska betala. När transaktionen är genomförd hittar du beställningen på översikten i din app. Där håller du enkelt koll på vem som har köpt via din länk och kan markera när du har delat ut produkten till köparen.

2.2 Sälj via webbshop

Inne på rätt försäljning klickar du på knappen TILL WEBBSHOP. Kopiera länken och dela den till nära och kära via sociala kanaler. Personen betalar själv via länken där den uppger hur många produkter den vill köpa, adress och annan information som är bra att känna till. Där betalar personen också direkt in till bankkontot som är anslutet till lagkassan. Du som spelare eller förälder slipper därmed ha pengarna på ditt egna konto.

Även här hittar du beställningen i din försäljningsöversikt.

TIPS! Genom att klicka in på aktuell försäljning i Lagkassan ser du vilka som har köpt av dig. När du har levererat produkterna till köparen kan du markera detta genom att bocka i bockrutan till vänster om köparens namn.