Lägg till ny administratör

För att lägga till en eller flera nya administratörer går ni till Föreningsinställningar i vänstermenyn → Administratörer i toppmenyn och följer sedan nedan steg,

1. Klicka på Lägg till administratör uppe i högerhörnet.
  2. Leta upp personen/personerna i listan eller sök på personen/personerna som ska göras till administratörer.
  3. Bocka i bockrutan längst ut till vänster om personen/personerna som ska göras till administratörer.
  4. Klicka på Nästa uppe i högerhörnet.
  5. Välj en administratörsbehörighetsroll och klicka sedan på Skicka inbjudan längst ner på sidan. En inbjudan skickas då automatiskt till medlemmen via mail.

När en person med en gruppkoppling som är en ledarroll läggs till i en medlemsgrupp kan ni bocka i att det ska skickas ut en inbjudningslänk gällande inloggningsuppgifter. Om ni bockar i denna kommer personen automatisk läggas till som administratör med behörigheten Ledare, och systemet skickar en inbjudan via mail där personen sedan kan skapa sina inloggningsuppgifter.

Ta bort administratör

För att ta bort en administratör går ni till Föreningsinställningar i vänstermenyn → Administratörer i toppmenyn klicka på Ändra ute till höger om administratören klicka på Ta bort längst ner på sidan.