Gäller endast föreningar med Kansliservice 


Ungefär en gång i kvartalet gör vår betalpartner Billmate en rensning av förfallna fakturor kopplade till föreningen. Föreningen får frågan hur dessa fakturor ska hanteras, dvs om de ska skickas vidare till Inkasso eller om de ska krediteras. Om Inkasso ska blandas in, sker det enbart på föreningens begäran. 


En förfallen faktura tillhör medlem som gjort ett köp via faktura eller delbetalning, har fått två påminnelser men fortfarande inte betalat. 


Meddela alltid föreningen om du valt faktura eller delbetalning men slutat i verksamheten.


Hur hittar jag Billmates fakturanummer i SportAdmin?

SportAdmin och Billmate har olika fakturanummer på samma underlag, där SportAdmins är femsiffrigt och Billmates fyrsiffrigt. Som förening kan du söka på båda nummer under fliken Fakturering i vänstermenyn.


Exempel: Om Billmate meddelar att faktura 1194 har förfallit, kan du som förening söka på den faktura och hitta den här. Hos Billmate heter underlaget 1194 men i SportAdmin 13716.