För att få tillgång till LedarAppen behöver du ha en profil och vara kopplat som tränare/ledare i en grupp i SportAdmin. Du behöver också ha en administratörsroll som föreningen ger dig.
Ibland händer det att man, av olika anledningar, inte kan logga in i LedarAppen. För att lösa problemet kan du testa följande steg:
- Kolla med föreningens kansli att rätt e-postadress står på ditt personkort (inga specialtecken)
- Kolla skräpposten i din e-post om inloggningsuppgifter från SportAdmin hamnat där
- Säkerställ att SportAdmins utskick är tillåtna och inte blockerade i inställningarna i din e-postdomän
- Logga ut, hårdstäng och logga in på nytt i appen
- Uppdatera appen till senaste versionen
- Avinstallera appen och installera på nytt
- Starta om telefonen
- Vid företagstelefon: kolla över säkerhetsinställningarna med IT-ansvarig
- Logga in på en annan telefon
- Kontakta supporten om inget av ovanstående fungerar