Du kan lägga till en grupp-/lagkalender i din egen kalender och följa föreningens träningar, matcher, och andra aktiviteter. Om du prenumererar på föreningens kalender kopplas alla aktiviteter direkt ihop med din egen kalender.

Google kalender & Android

1. Gå in på föreningens hemsida och in på den kalender som du vill prenumerera på

2. Klicka på ”prenumerera >>”, en blå ruta dyker nu upp

3. Kopiera URL-länken som står under ”Google & Android” i den blåa informationsrutan. Länken börjar med webcal://cal.sportadmin.se/ och har därefter just den kalenderns unika id på slutet.

4. Gå till din Google Kalender på datorn och klicka sedan på ”Lägg till” under rubriken ”Andra kalendrar” och välj där ”Lägg till webbadress”.

5. Ange sedan URL:en som du kopierade i steg 3 och klicka på ”Lägg till kalender”.

iPhone

1. Gå till föreningens hemsida och den kalender du vill prenumerera på via din mobil

2. Klicka på ”prenumerera >>” – en blå ruta dyker nu upp

3. Klicka på den länkade texten ”klicka på den här länken” under rubriken ”iPhone”

4. Klicka sedan på ”Prenumerera” i den ruta som kommer upp

Outlook

1. Gå in på föreningens hemsida och in på den kalender du vill prenumerera på

2. Klicka på ”prenumerera >>” – en blå ruta dyker nu upp

3. Klicka på den länkade texten ”klicka på den här länken” under rubriken ”Outlook”

4. Då kommer en ruta upp där du väljer att ”Skicka till Outlook” och trycker ”OK” för att sedan i Outlook bekräfta att du vill prenumerera på denna kalender.