Om du inte lyckas logga in i MedlemsAppen, kan det bero på lite olika anledningar. Följ vår felsökningsguide här, men om det fortfarande inte fungerar efter det ska du höra av dig till SportAdmins support så hjälper vi dig. 


1. Har du senaste uppdateringen av MedlemsAppen?

Ja → superbra! Se steg 2.

Nej → uppdatera! :)

2. Vilken mobiltelefon har du?

3. Har du senaste versionen på din telefon?*

Ja → vilken?

Nej → vilken? Om du har möjlighet - uppdatera! :)

4. Vilken mailadress skriver du in?

5. Får du engångskoden?

Ja → när du skriver in engångskoden, får du upp något felmeddelande?

Ja → vad säger felmeddelandet?

Nej → vad syns på sidan? Beskriv!

Nej → titta igenom din skräppost samt spaminställningar i din mailklient.


Övrig felsökning 

  • Kolla med föreningens kansli att rätt mailadress står på dig eller ditt barns personkort (inga specialtecken)
  • Logga ut, hårdstäng och logga in på nytt i appen
  • Avinstallera appen och installera på nytt
  • Starta om telefonen
  • Vid företagstelefon: kolla över säkerhetsinställningarna med IT-ansvarig
  • Logga in i appens webbversion https://app2.sportadmin.se/login och testa därefter appen igen
  • Logga in på en annan enhet


Om problemet kvarstår efter att ha följt ovan punkter, kontakta supporten! Ha svar på ovan frågor redo. Om du mailar, skicka gärna med bilder om du har möjlighet.


Kontaktuppgifter
info@sportadmin.se
040-630 10 60


*Se vilken version du har på din:

iPhone

Gå in på “Inställningar” → “Allmänt” → “Om” → se “Programversion.


Android

Gå in på “Inställningar” →”System” → “Avancerat” → “Systemuppdatering”