Logga in som medlem

Som medlem kan du logga in i SportAdmins MedlemsApp om din förening har aktiverat den. Skriv in din e-postadress och klicka på hämta engångskod, skriv in engångskoden, som skickas till den e-post du angivit, och logga in. E-postadress måste finnas registrerad i föreningens medlemsregister för att du ska kunna logga in.

”Oj, det verkar som att e-postadressen inte är registrerad”

Att du inte kan logga in kan bero på;

– din förening har inte aktiverat MedlemsAppen eller har inte aktiverat just ert lag/grupp för att visas i MedlemsAppen (kontakta din förening).

– din e-mailadress är inte kopplad till någon person – om du har flera olika mailadresser rekommenderar vi att du testar logga in med dessa, kanske är det någon av dem som är kopplade? (Om du fortfarande inte kommer in, kontakta din förening så kan de hjälpa dig att se vilken e-postdress som du har registrerat eller uppdatera din e-postdress).

- du har nyligen bytt e-postadress men inte informerat föreningen om detta, dvs din gamla adress ligger fortfarande kvar i deras uppgifter.


Andra inloggningsproblem?

  • Kolla skräpposten i din mail efter mail/engångskoder från SportAdmin
  • Kolla med föreningens kansli att rätt mailadress står på dig eller ditt barns personkort (inga specialtecken)
  • Logga ut, hårdstäng och logga in på nytt i appen
  • Uppdatera appen till senaste versionen
  • Avinstallera appen och installera på nytt
  • Starta om telefonen
  • Säkerställ att SportAdmins utskick är tillåtna och inte blockerade i inställningarna i din e-postdomän
  • Vid företagstelefon: kolla över säkerhetsinställningarna med IT-ansvarig
  • Logga in i appens webbversion https://app2.sportadmin.se/login och testa därefter appen igen
  • Logga in på en annan enhet
  • Kontakta supporten om inget av ovanstående fungerar


Samla fler personer under ett och samma konto i MedlemsAppen?

Är du eller ditt/dina barn med i mer än en förening och vill se samtligas lag/grupper i MedlemsAppen?

Säkerställ då att den e-mailadressen som du loggar in med även finns registrerad på de personer som du vill koppla ihop.

Är du tex. målsman behöver samma e-postadress vara inlagd på samtliga barn.


Ändra e-postadress

Du kan ändra e-postadressen själv om din förening använder SportAdmins hemsida. Logga in uppe till höger, klicka på ikonen som liknar en gubbe och därefter "redigera din e-postadress". I annat fall, måste du du kontakta föreningen och be dem att ändra din e-postadress.