Hur ser jag alla profiler i medlemsvyn? Här nedan kan du läsa hur du säkerställer att dina föreningar eller barn syns i din medlemsvy. 



INNEHÅLL

1. Allmänt

2. Se alla dina profiler

3. Inloggningsproblem

3.1 Ingen engångskod

3.2 Övrig felsökning




För ledare

Varför ser jag inte ledarvyn?

Är du ledare i en förening men kommer endast åt medlemsvyn i appen? Då kan det bero på att din inloggningsmail som ledare skiljer sig från den e-postadress du är inloggad med som medlem/målsman, och att du därmed behöver slå ihop dina inlogg. 


Tidigare, när SportAdmin hade en app för medlemmar och en för ledare, hade du två olika inlogg. Nu finns bara en app och därmed ett inlogg. För att appen ska förstå att dina profiler hänger ihop behöver din inloggningsmail som ledare vara samma som den e-postadress som är registrerad på dig som medlem eller på dina barn som medlemmar. Uppdatera din inloggningsmail som ledare för att få allt samlat på samma ställe.


Varför ser jag inga medlemmar när jag växlar till medlemsvyn?

Är det tomt när du växlar till medlemsvyn trots att du antingen själv även är aktiv deltagare eller målsman till aktiva barn? Då kan det vara så att din inloggningsmail som ledare skiljer sig från den e-postadress som är registrerad på dig som medlem eller på dina barn, och att du därmed även här behöver slå ihop dina inlogg. Uppdatera din inloggningsmail som ledare för att få allt samlat på samma ställe.



Hur uppdaterar jag min inloggningsmail som ledare? 

För att uppdatera din inloggningsmail som ledare behöver du se till att logga in i appen med din nuvarande ledar-inloggningsmail → klicka på Mer i bottenmenyn → scrolla ner och klicka på Ändra e-postadress → följ stegen därefter. 


Hur vet jag vilken min ledar-inloggningsmail är? 

Om du själv inte vet vilken e-postadress du skapat ditt ledarkonto med, kan du höra av dig till din förening så kan de hjälpa dig att se detta på dig som ledare/administratör. 


Hur vet jag vilken e-postadress jag ska byta till, vilken som är registrerad på mig/mina barn som medlem? 

Har du/dina barn nyligen fått ett mail från din förening? Sannolikt är det den e-postadressen du/dina barn har registrerad som e-postadress som medlem, och därmed är det den e-postadressen du ska uppdatera din inloggningsmail som ledare till för att slå ihop dina inlogg.  




1. Allmänt

I medlemsvyn loggar du som medlem eller målsman in med den e-postadress som är registrerad i föreningen. 


Medlemsvyn känner av vilka medlemmar som ligger kopplade till respektive e-postadress och samlar därav de som är kopplade till samma e-postadress under samma inloggning. 



2. Se alla dina profiler

Du säkerställer att du ser alla dina profiler i medlemsvyn genom att: 


✅ Medlem i flera föreningar: se till att du har samma e-postadress registrerad på dig hos samtliga föreningar. 

✅ Målsman till flera barn: se till att det är samma e-postadress registrerad på samtliga barn, och i samtliga föreningar om de gäller fler.



TIPS! 
Har du registrerat olika e-postadresser? Hör av dig till föreningen så hjälper de dig att ändra till den e-postadress du önskar använda istället.



3. Inloggningsproblem

I medlemsvyn är det endast de som tillhör en grupp i föreningens aktiva period som kan logga in. Om ni har anmält er eller ert barn till en aktivitet som inte startat än kan det vara så att det inte är aktiverat hos föreningen ännu, och därmed kan ni inte logga in i medlemsvyn. 


Skulle du mötas av ett felmeddelande som lyder "E-postadressen finns inte registrerad" kan det bero på ovan eller att din e-postadress faktiskt inte är registrerad på någon person. Kontakta din förening för att få hjälp. 


3.1 Ingen engångskod

I de fall då engångskoden inte kommer fram kan det bero på många olika faktorer, så som blockeringar eller brandväggar hos dig som mottagare. 


Det du som mottagare kan säkerställa är, 

  • att mailet inte finns i skräpposten
  • att du har senaste versionen av appen
  • att det inte finns någon blockering mot SportAdmin som avsändare i inställningarna hos din e-postleverantör


Det kan även hjälpa att lägga till våra utskicksadresser som kontakter/betrodda avsändare i inställningarna hos din e-postleverantör. Våra utskicksadresser är:



TIPS! 
Om du använder dig av en företagsadress kan det vara så att du behöver kontakta din IT-avdelning för att se över ovan inställningar i mailen.



Skulle ovan åtgärder inte hjälpa kan du alltid höra av dig till vår support, så kan vi felsöka det vidare och fånga engångskoden från vårt håll medan vi har dig i luren. Vårt telefonnummer finner du längre ner. 



3.2 Övrig felsökning

Skulle du uppleva andra inloggningsproblem, där du får upp något annat felmeddelande vid inloggningen, finns här nedan både några punkter som du själv kan testa samt säkerställa och även några punkter som vi behöver ha svar på för vidare felsökning. 


Egen felsökningsguide:

  • Säkerställ att du har senaste versionen av appen. 
  • Säkerställ att du inte har någon uppdatering som behöver göras av ditt operativsystem i telefonen. 
  • Testa logga ut från appen, hårdstäng appen och logga in på nytt. 
  • Testa avinstallera appen och installera den på nytt.
  • Testa starta om telefonen.
  • Testa logga in på en annan enhet och se om det fungerar där. 


När du kontaktar supporten önskar vi gärna att ni har svar på nedan frågor:

  • Vilken telefon har du, och vilken modell av telefon?
  • Vilken version av appen har du?
  • Vilken version av operativsystem i telefonen har du?
  • Har du en kombinerad jobb- och privattelefon?
  • Har du VPN eller något annat antivirusprogram installerat och igång på telefonen?
  • Blir det någon skillnad om du öppnar appen via wifi eller via mobilt nätverk? 
  • Blir det någon skillnad om du testar logga in på en annan enhet? 



Kontaktuppgifter
info@sportadmin.se
040-630 10 60