Hur ser jag alla profiler i MedlemsAppen? Här nedan kan du läsa hur du säkerställer att dina föreningar eller barn syns i din MedlemsApp. |
För ledare Varför ser jag inga medlemmar? Är det tomt i medlemsvyn trots att du antingen själv är aktiv deltagare eller målsman till aktiva barn? Då kan det vara att du behöver slå ihop dina inlogg. Tidigare, när SportAdmin hade en app för medlemmar och en för ledare, hade du två olika inlogg. Nu finns bara en app och ett inlogg. För att appen ska förstå att dina profiler hänger ihop behöver din inloggningsmail som ledare vara samma som den du tidigare loggade in med i gamla MedlemsAppen. Uppdatera din inloggningsmail som ledare för att få allt samlat på samma ställe. Hur uppdaterar jag min inloggningsmail som ledare? För att uppdatera din inloggningsmail som ledare växlar du till ledarvyn i appen → klicka på Mer i bottenmenyn → scrolla ner till Ändra e-postadress → följ stegen. Vilken e-post loggade jag in med i gamla MedlemsAppen? Öppna gamla MedlemsAppen → klicka på de tre strecken uppe till vänster → där står vilken mail du är inloggad med. Jag har inte kvar gamla MedlemsAppen. Hur ser jag då vilken e-post jag ska byta till? Har du nyligen fått ett mail från din förening? Sannolikt är det den e-post du tidigare använt för att logga in i gamla MedlemsAppen, och därmed också den du ska uppdatera din inloggningsmail som ledare till. |
1. Allmänt
I MedlemsAppen loggar du som medlem eller målsman in med den e-postadress som är registrerad i föreningen.
MedlemsAppen känner av vilka medlemmar som ligger kopplade till respektive e-postadress och samlar därav de som är kopplade till samma e-postadress under samma inloggning.
2. Se alla dina profiler
Du säkerställer att du ser alla dina profiler i MedlemsAppen genom att:
✅ Medlem i flera föreningar: se till att du har samma e-postadress registrerad på dig hos samtliga föreningar. |
✅ Målsman till flera barn: se till att det är samma e-postadress registrerad på samtliga barn, och i samtliga föreningar om de gäller fler. |
TIPS! Har du registrerat olika e-postadresser? Hör av dig till föreningen så hjälper de dig att ändra till den e-postadress du önskar använda istället. |
3. Inloggningsproblem
I MedlemsAppen är det endast de som tillhör en grupp i föreningens aktiva period som kan logga in. Om ni har anmält er eller ert barn till en aktivitet som inte startat än kan det vara så att det inte är aktiverat hos föreningen ännu, och därmed kan ni inte logga in i MedlemsAppen.
Skulle du mötas av ett felmeddelande som lyder "E-postadressen finns inte registrerad" kan det bero på ovan eller att din e-postadress faktiskt inte är registrerad på någon person. Kontakta din förening för att få hjälp.
I de fall då engångskoden inte kommer fram kan du testa nedan:
- Kolla skräpposten
- Se till att du ar senaste versionen av appen
- Säkerställ att SportAdmins utskick är tillåtna och inte blockerade i inställningarna i din e-postdomän
- Vid företagstelefon: kolla över säkerhetsinställningarna med IT-ansvarig
Övrig felsökning
Här nedan finns en felsökningsguide som du på egen hand kan följa, och skulle det inte fungera därefter är ni mer än välkomna att höra av er till vår support.
- Säkerställ att du har senaste versionen av appen.
- Säkerställ att du inte har någon uppdatering som behöver göras av ditt operativsystem i telefonen.
- Testa logga ut från appen, hårdstäng appen och logga in på nytt.
- Testa avinstallera appen och installera den på nytt.
- Testa starta om telefonen.
- Testa logga in på en annan enhet och se om det fungerar där.
När du kontaktar supporten önskar vi gärna att ni har svar på nedan frågor:
- Vilken telefon har du, och vilken modell av telefon?
- Vilken version av appen har du?
- Vilken version av operativsystem i telefonen har du?
- Har du en kombinerad jobb- och privattelefon?
- Har du VPN eller något annat antivirusprogram installerat och igång på telefonen?
- Blir det någon skillnad om du öppnar appen via wifi eller via mobilt nätverk?
- Blir det någon skillnad om du testar logga in på en annan enhet?
Kontaktuppgifter |