1. Signera avtal från Sportadmin
Föreningens firmatecknare kommer att få ett mail Från: SportAdmin i Skandinavien AB med Rubriken: Inbjudan att underteckna. I detta mail ber vi er klicka på den gröna knappen “Granska och underteckna” och underteckna avtalet mellan oss med mobilt BankID.
2. Ansöka om Billmateavtal
När Billmate har godkänt er ansökan kommer ni att få inloggningsuppgifter till Billmateonline - spara dessa. Därefter kommer vi att kontakta er på nytt och hjälpa er vidare med införandet av Kansliservice.
3. Förbered och läs på
Läs igenom vårt informationsblad och checklista innan det är dags för utbildning för att komma igång med Kansliservice på bästa sätt. Den innehåller viktig information inför er övergång till Kansliservice.
Bla. information om administrationsavgiften på 9-59kr och vikten av att ha förmedlat detta på ett tydligt sätt till medlemmarna för att undvika missförstånd.
4. Boka digital utbildning
Hitta en tid som passar i vår utbildningskalender, gärna i nära anslutning till ert första utskick av avgifter.
Ni ser alla lediga tider, samt preliminärbokar, genom att klicka här.
Övrig info
Utbildningen beräknas ta cirka 2 timmar och sker via Google Meet.
Återbud måste meddelas senast 24 timmar innan utbildningen äger rum, annars debiteras föreningen 500 kr ex moms för utbildningen. Ni behöver tillgång till dator och internetuppkoppling.
5. Digital utbildning
Vi kommer samma dag som uppbokad utbildning att koppla på de nya funktionerna till er. Koppla in er i mötet avtalad tid för att gå igenom alla de nya funktionerna (genomgången tar ca. 2 timmar) – därefter är det bara att köra igång!