Logga in som medlem

Som medlem kan du logga in i SportAdmins MedlemsApp om din förening har aktiverat den. Skriv in din e-postadress och klicka på hämta engångskod, skriv in engångskoden och logga in. E-postadress måste finnas registrerad i föreningens medlemsregister för att du ska kunna logga in.

”Oj, det verkar som att e-postadressen inte är registrerad”

Att du inte kan logga in kan bero på;

- din förening har inte aktiverat MedlemsAppen eller har inte aktiverat just ert lag/grupp för att visas i         MedlemsAppen (kontakta din förening)

- din e-postadress är inte kopplad till någon person – om du har flera olika e-postadresser rekommenderar vi att du testar logga in med dessa, kanske är det någon av dem som är kopplade? (om du fortfarande inte kommer in, kontakta din förening så kan de hjälpa dig att se vilken e-postadress som du har registrerat eller uppdatera din e-postadress)

Andra inloggningsproblem?

• Kolla skräpposten i din mail efter mail/engångskoder från SportAdmin
  • Kolla med föreningens kansli att rätt e-postadress står på dig eller ditt barns personkort (inga specialtecken)
  • Logga ut, hårdstäng och logga in på nytt i appen
  • Uppdatera appen till senaste versionen
  • Avinstallera appen och installera på nytt
  • Starta om telefonen
  • Säkerställ att SportAdmins utskick är tillåtna och inte blockerade i inställningarna i din e-postdomän
  • Vid företagstelefon: kolla över säkerhetsinställningarna med IT-ansvarig
  • Logga in i appens webbversion https://app2.sportadmin.se/login och testa därefter appen igen
  • Logga in på en annan enhet
  • Kontakta supporten om inget av ovanstående fungerar

Samla fler personer under ett och samma konto i MedlemsAppen?

Säkerställ då att den e-mailadressen som du loggar in med även finns registrerad på de personer som du vill koppla ihop.

Ändra e-postadress

Du kan ändra e-postadressen själv om din förening använder SportAdmins hemsida. Logga in uppe till höger, klicka på ikonen som liknar en gubbe och därefter "redigera din e-postadress".

Om din förening har en egen hemsida, måste du du kontakta föreningen och be dem att ändra din e-postadress.