Anmälan för nya medlemmar med Kansliservice

Anmälan för nya medlemmar via Kansliservice öppnas på följande sätt:

1. Lägg till gruppkostnader: Gå till “Fakturering”, “Inställningar”, “Gruppkostnader”. Se till att gruppens alla kostnader är upplagda. Klicka på ”Lägg till kostnad” om någon kostnad saknas

2. Bekräfta gruppen: Gå till ”Medlemsgrupper” och välj rätt grupp. Klicka på ”Bekräfta alla” och därefter ”Bekräfta gruppen”

3. Visa Bli medlem-knappen: Knappen möjliggör att nya medlemmar kan anmäla sig till er förening via er hemsida. Såhär gör ni för att visa Bli medlem-knappen på hemsidan.

4. Gör inställningar för nyanmälan: Gå till “Anmälningar”, “Anmälningar”. Klicka “Ändra” ute till höger och ställ in maxantal, bocka för ”visas på hemsidan” och välj om medlemmarna ska betala direkt eller om de får prova på innan de betalar. Bocka även i ”Ledare” om ni vill att ledarna ska kunna lägga till nya medlemmar från sin LedarApp. Läs mer om hur ledaren gör för att lägga till en ny medlem här.

Med ”prova på” får föreningen välja att medlemmarna har 7, 14 eller 21 dagar på sig att prova på innan de betalar. Innan prova-på-tiden är slut måste medlemmen betala avgiften via anmälningslänken, annars kommer de att plockas bort från gruppen.

Om föreningen önskar öppna anmälan för nya medlemmar ett par veckor innan terminen/säsongen börja kan man ställa in en uppehållstid. Prova-på-perioden påbörjas då efter uppehållstidens slut.