Fakturainställningar
Under ”Betalinställningar” i vänstermenyn kan ni lägga till bank-/plusgiro samt OCR. Ni behöver också välja vilket alternativ som organisationerna ska betala in till genom att välja ett av alternativen under ”Välj Avi-standard för organisationer”. Tryck ”Spara” längst ner för att spara inställningarna.
Lägg till gruppkostnader
Vill ni fakturera era organisationer med gruppfakturor behöver ni lägga till gruppkostnader.
- Gå till ”Betalinställningar” i vänstermenyn → ”Gruppkostnader” i toppmenyn.
- Klicka ”Lägg till gruppkostnad” uppe i högerhörnet.
- Leta upp organisationsgruppen i rullgardinslistan ”Grupp”.
- Välj en avgiftstyp i rullgardinslistan ”Typ”.
- Fyll i eventuell fakturarad.
- Välj ett belopp.
- Tryck ”Spara”.
Skriv och koppla en fakturatext
Vill ni ha en specifik fakturatext för er fakturering mot organisationer behöver ni skapa en ny fakturatext.
- Gå till ”Fakturering” i vänstermenyn → ”Fakturainställningar” i toppmenyn och ”Fakturatexter”.
- Klicka ”Lägg till fakturatext” uppe i högerhörnet.
- Ge fakturatexten ett namn under ”Benämning” och skriv en fakturatext i rutan ”Grupptext”.
- Tryck ”Spara”.
För att koppla en fakturatext till en grupp, gå till ”Koppla fakturatexter” i toppmenyn. Leta upp gruppen du vill koppla en fakturatext till och klicka ”Ändra” till höger om den. Välj den fakturatext du vill använda i rullgardinslistan ”Fakturatext” och tryck ”Spara”.