Inställningar – innan ni fakturerar en organisation

Fakturainställningar

Under ”Fakturering”, ”Inställningar” och ”Fakturainställningar” kan ni lägga till Bank-/plusgiro samt OCR. Ni behöver också välja vilket alternativ som organisationerna ska betala in till genom att välja ett av alternativen under ”Välj Avi-standard för organisationer”. Tryck ”Uppdatera” längst ner för att spara inställningarna.

Lägg till gruppkostnader

Vill ni fakturera era organisationer med gruppfakturor behöver ni lägga till gruppkostnader. 

  1. Gå till ”Fakturering” i vänstermenyn, ”Inställningar” i toppmenyn och ”Gruppkostnader”.
  2. Klicka ”Lägg till gruppkostnad”.
  3. Leta upp organisationsgruppen i rullgardinslistan ”Grupp”.
  4. Välj en avgiftstyp i rullgardinslistan ”Typ”.
  5. Fyll i eventuell fakturarad.
  6. Välj ett belopp.
  7. Tryck ”Spara”.

Skriv och koppla en fakturatext

Vill ni ha en specifik fakturatext för er fakturering mot organisationer behöver ni skapa en ny fakturatext.

  1. Gå till ”Fakturering” i vänstermenyn, ”Inställningar” i toppmenyn och ”Fakturatexter”.
  2. Klicka ”Lägg till fakturatext”.
  3. Ge fakturatexten ett namn under ”Benämning” och skriv en fakturatext i rutan ”Grupptext”.
  4. Tryck ”Spara”.

För att koppla en fakturatext till en grupp, gå till ”Koppla fakturatexter”. Leta upp gruppen du vill koppla en fakturatext till och klicka ”Ändra” till höger om den. Välj den fakturatext du vill använda i rullgardinslistan ”Fakturatext” och tryck ”Spara”.