Lägg upp gruppkostnader

Under fliken ”Gruppkostnader” anges kostnaderna för respektive grupp. Dessa kostnader används för att skapa gruppfakturor samt för avgifter som betalas via Kansliservice eller via nyanmälan i bokningsfunktionen. Det är möjligt att lägga upp fler avgiftstyper per grupp. T.ex. medlemsavgift och träningsavgift.

Uppdatera enskilt

1. Klicka på knappen ”Lägg till gruppkostnad”
2. Välj typ av avgift
3. Fältet ”Fakturarad” behöver bara fyllas i om faturaraden skall vara annat än den angivna avgiftstypen. Ex: Om man använder avgiftstypen ”Medlemsavgift” så kan man i fältet ”Fakturarad” ange ”Medlemsavgift år 2009”. Denna texten kommer då skrivas ut på fakturan istället för enbart ”Medlemsavgift”
4. Ange priset och klicka därefter på spara.
5. Om ny avgiftstyp skall kopplas till gruppen så börjar om från punkt 1.

Massuppdatera

Om flera grupper ska faktureras samma belopp kan flera kostnader uppdateras samtidigt.

1. Klicka på ”Massuppdatera”
2. Markera grupperna som ska ha samma avgift i bockrutan till vänster
3. Klicka ”Ändra markerade”
4. Markera vilka avgifter som ska läggas till och fyll i kostnadstyp, fakturarad och belopp.
5. Klicka ”Uppdatera”