För att kunna avisera en grupp eller öppna en grupp för bokning krävs det att ni har lagt upp en eller flera gruppkostnader för gruppen. En gruppkostnad är den avgift som medlemmarna för den gruppen ska betala (t.ex. Medlemsavgift). Det är möjligt att lägga upp flera gruppkostnader för en grupp (t.ex. Medlemsavgift, Träningsavgift och Licensavgift). 


Lägg till en gruppkostnad

För att lägga till en gruppkostnad för en grupp går ni till Betalinställningar i vänstermenyn → Gruppkostnader i toppmenyn klicka på Lägg till gruppkostnad → välj vilken grupp du vill lägga till gruppkostnaden för i rullistan → välj gruppkostnadens kostnadstyp → skriv eventuellt en egen benämning på Fakturarad om ni önskar en annan benämning än kostnadstypen → ange ett belopp → klicka sedan på Spara. 


Om gruppen ska ha fler än en gruppkostnad upprepar ni proceduren på nytt för att lägga till fler gruppkostnader.


Massuppdatera

Om flera grupper ska ha samma gruppkostnad/gruppkostnader kan ni göra detta genom att klicka på Massuppdatera → bocka i de grupper ni vill lägga till en eller flera gruppkostnader för → klicka på Nästa → bocka i den/de avgifter som ni vill lägga till välj en åtgärd → välj kostnadstyp skriv eventuellt en egen benämning på Fakturarad om ni önskar en annan benämning än kostnadstypen → ange ett belopp → klicka sedan på Uppdatera.