I vissa träningsgrupper är platserna eftertraktade. Om föreningen använder sig av Bokningar/Camper & läger kan ni i inställningarna välja att lägga till prenumeration genom att bocka i Bevakning av grupp. Det sker då automatiska mailutskick till alla som bevakar när det blir en ledig plats i gruppen och då är det först till kvarn att gå in och anmäla.

Lägg till bevakning av grupp

För att aktivera bevakning av grupp går ni till till Bokningar/Camper & läger i vänstermenyn → Grupper i toppmenyn → klicka på Ändra till höger om den grupp ni vill korrigera  bocka i Bevakning av grupp.

Gör ett utskick

Under Bokningar/Camper & läger i vänstermenyn → Händelser i toppmenyn Bevakningar i undermenyn, syns de medlemmar som valt att bevaka en grupp. Ni kan härifrån göra ett utskick till de som bevakar genom att bocka i bockrutorna till vänster (välj den översta för att bocka i samtliga) → klicka på Välj åtgärd → Maila utskick. Det fungerar precis som ett vanligt utskick i SportAdmin.

Ta bort bevakningar

Ni kan ta bort enskilda bevakningar genom att markera personen/personerna klicka på Välja åtgärd Ta bort.