För att se alla dina egna utskick som gjorts från SportAdmin går du till FLER FUNKTIONER i vänstermenyn > MINA UTSKICK i takmenyn. Här samlas samtliga av dina egna utskick. 


Här kan du klicka på VISA för att se utskicket som gjorts, och du kan även klicka på SKICKA IGEN om du vill skicka samma utskick på nytt. Då slussas du till utskicksvyn med samma innehåll och samma mottagarlista. Vill du korrigera något i innehåller eller mottagarlistan går det bra innan du sedan skickar iväg utskicket.   


Har ett utskick inte kommit fram? Här nedan följer de vanligaste felen. 


Vanliga fel

1. Felaktigt angiven e-postadress

Detta är den vanligaste anledningen till varför mail inte kommer fram. Stavfel är mycket vanligt. T.ex. hotmail.con istället för hotmail.com. Kontrollera att e-postadressen är korrekt. 


2. Mailet fastnar i mottagarens SPAM-filter

Ett mail kan fastna i mottagarens spamfilter och då går det inte alltid att se varför i SportAdmin eftersom felet ligger hos mottagaren. Mottagarens mailprogram kan klassa mail från SportAdmin som SPAM. Mottagaren kan för det mesta själv leta upp mailet i en spam-mapp/skärpposten och berätta för mailprogrammet att det inte är spam så att det inte fastnar i fortsättningen.


En del mottagare har företagsmail och arbetsplatsen kan då ha en mycket hög säkerhet och ett centralt SPAM-filter som inte släpper genom vilka mail som helst. Som mottagare kan det vara svårt att göra något åt detta eftersom denna typen av skydd hanteras centralt av företagens egen IT-avdelning. Personen kan testa att kontakta arbetsplatsens IT-avdelning och be dem släppa igenom mail som kommer från SportAdmin.


3. Gammal e-postadress som inte används längre

Det kan vara en gammal e-postadress som föreningen har till mottagaren, där mottagaren stängt ner sin e-postadress.


Vad gör SportAdmin för att lösa fel vid e-post utskick?

Vi jobbar hela tiden på att förbättra utskicksfunktionen eftersom det är en av de mest centrala funktionerna. Vi har bland annat hårdare kontroller på mail som har studsat så att föreningen inte kan skicka mail till en felaktig adress om och om igen.