Bakgrundsbilden väljs under ”Inställningar – Hemsida” → ”Design” ”Bakgrund”. Det finns tre olika bakgrundsalternativ:

Ladda upp bakgrundsbild

Här kan föreningen ladda upp en egen bild att ha som bakgrund genom att klicka på ”Ladda upp bakgrundsbild”. Därefter kan bakgrundsbildens bredd ställas in. Här ges även möjlighet att välja en färg, som läggs som ett filter över bilden, med tillhörande färgstyrka.
Rekommendation för bakgrundsbild:
Bildformat: JPG
Storlek: 2000 px – 3000 px i bredd

Välj bakgrundsbild

Här finns ett par väl utvalda bilder som föreningen kan välja att använda som bakgrundsbild. Bakgrundsbildens bredd kan sedan ställas in och även här är det möjligt att välja en färg som genomsyrar bilden.

Välj mönster

Under denna flik finns mönster som föreningen kan välja att ha som bakgrund. När passande mönster är valt kan en bakgrundsfärg väljas genom att klicka i färgrutan.