1. Hem
  2. Betalning
  3. Aviseringar
  4. Avisera befintliga medlemmar med Kansliservice

Avisera befintliga medlemmar med Kansliservice

Såhär startar man återanmälan för befintliga medlemmar och skickar ut en avisering:

1. Skapa ny period: Gå till “Inställningar”, “Perioder”. Skapa en ny period genom att gå till “Lägg till period” och välj sedan “Kopiera mellan perioder”. Alla grupper som man ska kunna återanmäla sig till ska kopieras. 

2. Lägg till gruppkostnader: Gå till “Fakturering”, “Inställningar”, “Gruppkostnader”. Se till att gruppens alla kostnader är upplagda. Klicka på “Lägg till kostnad” om någon kostnad saknas

3. Bekräfta grupperna: Gå till ”Medlemsgrupper”. Klicka på ”Bekräfta alla” och därefter ”Bekräfta gruppen”

4. Gör inställningar för aviseringar: Gå till “Anmälningar”, “Anmälningar”. Klicka “Ändra” ute till höger om gruppen du vill starta aviseringen för och ställ in maxantal, aviseringsdatum och sista betaldatum. Om de medlemmar som inte betalt avgiften efter sista betaldatum ska tas bort ur gruppen så bocka i rutan “Ta bort medlemmar”.

Maxantal – Så många kan anmäla/återanmäla sig till gruppen
Aviseringsdatum – Det datum då anmälnings- och betallänken skickas ut till medlemmen
Sista betaldatum – Sista dagen då medlemmarna kan betala

Mellan aviseringsdatum och sista betaldatum kommer automatiska påminnelser skickas ut till medlemmarna så att de ej missat att anmäla sig. Om de vill avanmäla sig använder de samma länk och klickar på knappen “Jag ska inte vara med”.

 

Updated on 20 mars, 2019

Relaterade artiklar: